Alla inlägg under augusti 2011

Av Yvonne Liljeblad - 31 augusti 2011 21:45

Hej hopp!

Nu har Spike smakat på en padda   det var inte mysigt.Ibland hinner man inte med på vad de små liven gör.

Jag fick se att han höll på med något när vi var ute på kvällskissen.När jag fick se vad det var så sa jag usch o tog bort honom.

Han började dregla o det bara fradgade sig runt munnen.Jag var inne o googlade på farligheten med padda / hund.

Det visade sig att det var inte farligt.Han slutade efter en stund.

På morgonen efter låg det ett löv på ungefär samma ställe. Han kollade lite på avstånd o var väldigt försiktig så något kanske han lärde sig.Munkavel   på när det gäller grodor o paddor.

Idag har han varit med Roger i svampskogen.Oj vad kul han tycker det är att tulta runt i lingonriset.

Det blev mycket kantareller oxå   

Ikväll har vi varit på träningstävlings kurs   Det är så himla kul när man har en duktig kille som Spike.

Vi tränar med hjälp av lek sitt o stanna kvar / ligg / rutan o apportering.

Ikväll körde vi lite inkallning oxå.Ingela höll i halsbandet o jag sprang av planen en bra bit ifrån så han såg mig inte .Han blev lite osäker men när jag ropade igen  så kom han o vi lekte.

De andra avslutade med platsliggning och Spike o jag körde kontaktträning för att träna stadga hos de andra o kontakt för Spike med störning.Han är jätteduktig.

När vi fikade fick han leka med en berner senner valp.

Jag kan säga att när vi kom hem så flöt han ut som tallrik gröt i soffan   

Han var så trött.

I morgon ska jag till tandläkaren ,,usch o fy.Det gillar jag inte men det är ju ett måste.

I helgen blir det släktkalas i Kungshamn.Det ska bli roligt.

Det är en lång bilresa för oss o Spike men han gillar att åka bil och med många stopp så ska det nog gå bra.

Nu är det binge dags...kram alla

Av Yvonne Liljeblad - 29 augusti 2011 21:30

Nu har Spike fått vara med på tjejträff.Han tyckte det var kalaskul.Det var ju så många som ville gosa med honom.

Vi hade så jäkla roligt med god mat och många roliga lekar bla Fula Berta.

Den är ju helt galen.Det kvittar nog hur många gånger man leker den för den är lika rolig varje gång.

Mycket tjater blev det.Det är ju så kul att träffa sina gamla vänner som man tyvärr inte träffar så ofta längre.

På söndan for vi vidare till Taberg för att fira sonen som fyllt 27 år.Herregud nu är han o jag nästan lika gamla.Jag har ju fyllt 27 många gånger så nu i år blev jag faktiskt 28år   

Spike var tyst i bilen hela vägen trots de 17 mil på vardera håll.

Vi gick lite kortispromenader i stan o det gick så bra.Han är duktig men vill gärna äta det mesta som ligger på gatan....så där får man vara med   han ser så oskyldig ut när han tar upp något.Men om jag säger usch så spottar han ut det.

Söndag kväll blev det en liten tur med Maria (grannen) och lille Abbe.De har så kul ihop.

Ikväll efter jobbet så träffade vi Linda med sina två Berger -Inez o Drömma.

Det var jättekul att babbla en stund.Och herregud vilka godingar hon har Linda.

Drömma är som en duracell kanin.Hon plogade fram genom vattenpölarna så jag vet inte riktigt vad hon såg ut som när vi skulle åka hem men roligt hade hon.

Det gick så bra med hundarna tillsammans.

Spike är duktig så när Inez sa till honom att lugna sig så lyssnar han på henne.

När vi kom hem tog jag en dust med Spike o kloklippning.Det är inte kul   

då tjuter han.

Det gick så himla bra i början med nu gillar han inte det alls.Så vi får börja om från början.Bara sitta o gosa o plocka med tassarna o belöna med godis.

Tisdag blir en lugn hemmakväll-Kanske lite mer träning på ligg o ingångar annars blir det vilodag.

På onsdag är det  dags för kurs igen   

Nu är det dags att avsluta denna dagen.Nu får ni ha det gott alla där uta så hörs vi snart igen.

Av Yvonne Liljeblad - 22 augusti 2011 21:00

Nu är helgen i Tranås över.Spike har skött sig så bra.

Han gillade att sova i husvagn.Många människor var det som ville klappa på honom   jag förstår inte det   

Det är klart att de vill när de får se något så sööt.

På lördags kvällen var vi hos släkten och käkade kräftor...så trevligt o gott med kräftor.

Spike busade mycket med barnen.Han var jätteduktig.

När vi kom hem på söndan så åkte vi en sväng till skogen o plockade kantareller.

Det gillade han. Det är ju spännande med alla mossa , kottar o pinnar som man kan bära runt.

När vi skulle hem så fick Roger bära honom för då var han trött.

Han är med mig på jobbet de dagar då Roger jobbar och det går bra.För att inte vara äldre så är han duktig.I början var det läskigt när matte lämnade mig ensam på kontoret men som sagt det är ju på arbetet så det måste fungera och det gör det nu.

Han tuggar lite ben ,busar med sin leksak o sover.

Han tycker jag är elak när vi kommer in och vi ska torka av tassarna.Då protesterar han högljutt   

Ikväll gick vi en liten sväng ner till stallet och kollade när hovslagaren var där o skodde hästarna.

Det är läskigt tycker han men när matte bär in mig så går det bra.Han väljer att titta bort för det man inte ser finns ju inte........smart grabb.

Nu är det dags för bingen.

Nattis alla där ute


Av Yvonne Liljeblad - 22 augusti 2011 20:35

                 

Av Yvonne Liljeblad - 20 augusti 2011 16:00

Nu har Spike sovit sin första natt i husvagn.Det var inga bekymmer.

Idag har vi gått en promenad i Tranås.Det var mycket spännande som hände.

Det kom mycket människor.Musikkåren kom marscherande på gatan o spelade.Det tyckte Spike var lite läskigt.

Det var många som ville hälsa på honom för han är ju så gullig.

Vi mötte en kvinna som har en labbetik hemma som är 7 månader.

Hon hade aldrig varit på stan med hunden för hon vågade inte.Det ärsynd att inte

folk fattar att ju mer hunden får vara med om ju tryggare blir den.

Spike skötte sig utomordentligt.Nu har vi ätit o vilat en stund och ska nu åka till släkten på lite kräftpartaj.Det ska bli kul.Spike kommer nog att ha kul med deras

barn.

Vi får berätta mer imorgon.

Tjingeling

Av Yvonne Liljeblad - 18 augusti 2011 12:30

Nu äntligen har jag fått till en blogg för vår lille Spike.

Jag hoppas ni är många som båda kommer att gilla att läsa vad vi har att berätta och gärna skriver kommentarer.Det är så kul när någon skriver något   

Spike är nu 10 veckor o en underbar liten kille.Han är så näpen så man blir alldeles fjollig av att bara titta på honom.

Han är en duktig grabb som alltid är glad och gärna hänger med på våra galna upptåg.

Vi har börjat på en tävlingslydnadskurs.Det ska börjas i tid.

Spike är en försiktig liten parvel som inte bara rusar fram till allt o alla.Det tycker jag är skönt.

I helgen ska vi åka till Hättebadet i Tranås för lite campingliv.Vi ska ha med husvagnen så det blir första turen med husvagn för honom.

Vi har tänkt att ta en liten runda på stan på lördag och på kvällen ska vi till släkten.

Charlothe o Tord o barnen.Det ska bli så kul och nyttigt för Spike att umgås med barn.

Jag hör av mig snart igen och berätta om vår prins.

Kram alla där ute.


Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards