Alla inlägg under juni 2012

Av Yvonne Liljeblad - 30 juni 2012 21:58

En kort blogg med lite kort.Imorgon ska vi vända hemåt Östergötland.Vi har haft härliga dagar här hos Janne o Mia.

Mycket roligt har vi haft.

Skriver mer någon annan kväll men lite bilder får ni här.

 

Så här mysigt kan man ha med en öppen eld,

 

Maria o Janne har fått något kul på mobilen

 

Marias mamma o pappa har en border hane på 3år som heter Lucky.Spike o han har busat massor.de har haft så kul.

 

När man vaknar på morgonen så kan man passa på att smyga upp o lägga sig hos matte.Hon märker nog inte det.

Nu får jag sluta för idag men återkommer snart.

Kram alla mina vänner 

Av Yvonne Liljeblad - 25 juni 2012 18:57

       

Det kommer mer men det är dålig uppkoppling så det tar sån tid att ladda in bilder.


Av Yvonne Liljeblad - 25 juni 2012 16:05

Nu är vi på Fällvikens Camping på väg upp mot Luleå.det ska bli så himla kul att träffa våra vänner.Jag längtar men det är en bit att ta sig.

Gud så vackert det är här uppe.Höga fjäll o djupa dalar.

Idag har Spike o jag gått med Roger på en tur på golfbanan.det var skönt.Vi har kanonväder här.Kanske inte medelhavsvärme men vi har inte behövs skotteroverall än   

Precis nu har vi ätit lunch.stekt potatis / korv , nubbe o öl.............mums.

Som ni säkert vet så har ju Spike varit magsjuk men efter div diet (typ ris/verum hälsofil o hästskit)så mår han bra...

Lille gubben man mår ju så dåligt när han inte mår bra.

Just nu sitter jag ute o han ligger vid mina fötter o har koll så inga inkräktare kommer för vi äger ju den här campingen enligt honom.

Nu kom Roger tillbaka efter dagens diskning....hi det är tur att man har fostrat honom.

Imorgon åker vi vidare för att ta oss längre norrut.Vi ska försöka orka med att ta oss hela vägen upp.Vi har ju husvagnen efter så det tar lite tid.

Nu ska vi ta lite kaffe o sen blir det lite markeringsträningar med Spike.

Jag ska lägga in lite bilder kanske ikväll.

Av Yvonne Liljeblad - 14 juni 2012 20:15

Nu är husvagnen packad för en trevlig helg i Malexander tillsammans med syskonen.Vi ska fira min svägerskas födelsedag.

Det blir säkert mycket skratt o bus  

Något mer roligt är att nu är det bara 1 dag kvar till semester.Det ska bli så skönt.

Då kopplar vi på vagnen o drar upp mot Gävle först för att fira midsommar med våra vänner Angela & Peter.

Sen drar vi vidare upp till Luleå och kompisar där som vi träffade i Thailand sist.Men oj vad långt det är.

Det ska bli så kul att träffa dom o kul att se vårt vackra land även på sommaren.Jag har bara varit uppåt på vintern.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14964136.ab kolla in det här.Man kan inte låta bli att skratta men jag tror att mannen gjorde allt annat än skrattade.

Jag ska försöka blogga lite under semestern så ni får nog stå ut med mig om ni känner för det.

Ha det så gott nu alla o en riktigt skön semester.

Ps: Vi får inte glömma att hålla tummarna för fröken Ingela när hon ska köra SM.........heja Ingela du är värd det bästa GULD


Av Yvonne Liljeblad - 8 juni 2012 07:00

Idag har vi sjungit för Spike.Han fick en macka med leverpastej , ost o skinka,Den försvann i ett nafs.

Yihaa vad roligt det är att fylla år.

Han fick paket med godis o ben.

Ikväll blir det mer fira tillsammans med grabbarna.

Här är några bilder som Roger tagit idag på promenaden.

Av Yvonne Liljeblad - 8 juni 2012 06:45

I veckan var vi o tränade apportering med blandade resultat.Jag har lyckats få Spike att tycka att det är kul.

Farten är bättre o det är skönt.

Nu tycker han det är så kul så nu ska han döda dummiesen innan han kommer in.Vi körde bara markeringar.

Vi körde en över en å o det tyckte han var svårt.Han kunde inte hoppa tillbaka med dummien i munnen så han släppte den.Nu har vi det o träna på.

Vi körde lite i vatten oxå.Jag fick lite tips på hur jag ska träna stoppsignal o dirigering i vatten.Det ska bli kul att testa,

I helgen ska vi fira Marcus examen o Spikes 1 årsdag.Tänk va tiden springer iväg.

Spike har blivit en stor stark fin pojke eller man.

Nu är det bara 1 vecka kvar till semester.........skönt.

Av Yvonne Liljeblad - 3 juni 2012 21:45

Idag har vi varit på lydnadskurs igen.Det är så kul o underbart att äntligen hittat knappen på lillplutten som gör att han blir lite mer taggad.

Godis i munnen på matte funkar bra.Det är bara att se till att ha godis som funkar för matte.För typ hjärta o lever är ju inte så kul att stoppa i mun men köttbullar o falukorv funkar.

Idag gick det riktigt bra för det mesta.Vi körde mycket linförighet och en del läggande under gång.

Han är seg i läggandet men jag vill ha in rätt tanke så att han iallafall lägger sig o sen får vi ta snabbheten längre fram.

Vi körde även en del sitt i grupp o platsliggning.Det fungerar bra.

Han är lite dreglig när jag lämnar honom men det går nog över med tiden när han blir mer trygg och får mer självförtroende.

När vi skulle fika efter träningen så var han lite  jobbig.Han bara skulle lukta o   i tikarnas rumpor   så då hade vi några duster.Jag antar att det är bara att inte ge sig utan tala om att det inte är ok.  

Man blir ju inte så social när man ska jaga bort honom därifrån.

Sen blev det Mästarnas mästare.Jäkla skit att Pernilla inte gick till final.Det hade varit kul o hon är så stark o duktig i det mesta.

Nu är det dags att vila upp sig inför en ny arbetsvecka så ha det så bra så länge.

Av Yvonne Liljeblad - 3 juni 2012 18:45

Nu har vi varit i Växjö för att fira Marcus som tagit *fil kand till behandlingpedagog *

Så stolt man är som mamma när de klarat något sånt här.

Han har varit så himla duktig o kämpat på.Nu har han ett semester vikariat på Rättspyk i Växjö.

Sen får vi hoppas att han får något jobb efter det.

Vädret var ju inte så kul.Kallt , blåsigt o lite duggregn.Men man är ju varm inombords.

En gammal bild men det kommer snart bilder från dagen :)

Lycka till i framtiden mitt hjärta.

Kram



Ovido - Quiz & Flashcards