Alla inlägg under november 2012

Av Yvonne Liljeblad - 20 november 2012 20:45

Ja nu var det längesen igen man bloggade.Tiden går alldeles för fort o man har för mycket att göra.

Ändå när man sätter sig för att blogga känns det som att man skriver samma sak varje gång.

Vad gör man nu för tiden? Jobbar , äter o sover.Nävars lite träning blir det allt.

Jag har tränat en del med mina vänner.Det har varit lite blandad kompott.

Vi har kört både apportering o lite lydnad.Vi har även börjat med rallylydnad för att ha lite att göra i vinter när mörket har kommit och det inte går att träna så mycket apportering.

Linda har ju fixat så vi kan vara i ett ridhus.Det är så kul.Det är mycket att hålla reda på när man är nybörjare.

För det första ska man förstå skyltarna och sedan ska man hålla reda på hund o koppel.

Spike är duktig tycker jag.

I apporteringen har vi kommit framåt.Det som är största problemet är fotgåendet men jag måste vara så ärlig o säga att det beror på att jag inte tränat det så mycket........skäms på mig   

Vi går en kurs hos Nina Johansson nu o det är så kul.Det blir mycket passivitet som Spike inte tycker är så kul.

Det är tyvärr bara en gång kvar men vi får se om vi kan övertala henne att få några gånger till   

Vi har haft årets sista lydnadstävling på klubben.Så kul o duktiga ekipage.

Det är så härligt när stämmningen är på topp.

Något mer som är kul är att jag fick lära känna en trevlig tjej Josefine på sista tävlingen.Hon har en labbe från Askrikes vid namn Totte.

Vi har några mil emellan oss men hoppas kunna träna ihop någon gång.

Vad händer mer ? Jo lilla Nellie snart 5 månader har fått vatten på huvudet o sitt namn *Nellie Yvonne Elisabeth bergstrand,

Hon växer o frodas det lilla livet.Så söt o go.Snart kanske hon kan säga farmor   

Jag tränar inte bara hund jag har även börjat träna mig själv i Zumba.Himla kul.Det kan jag verkligen rekommendera.

Nu börjar det närma sig jul o allt vad det innebär.Det bästa med det är när man får ta fram adventsljusstakarna.

Kul i jul.

Nu ska vi se fram emot ljusare tider o mer hundträning.

Fröken Ingela- jag kan tala om att lydnaden börjar komma fram i mig igen.Läggandet som jag haft såna problem med börtar ta sig.

Jag hör nog av mig snart o en plats i någon grupp hos dig   

Kram nu alla där ute och var rädda om er och om varandra.

Ovido - Quiz & Flashcards