Direktlänk till inlägg 7 oktober 2013

Labbemästerskapen

Av Yvonne Liljeblad - 7 oktober 2013 20:30

I år var dessa i Arboga.Vi kom hit dagen innan proven.Ställde upp husvagnen o tände grillen.

Mycket labradorer (labradårar) var det.Många trevliga människor fick vi lära känna.

Morgonen för provdagen kom.....ajaj magont hur ska det här gå.

Första start då är man nervös förresten det är jag nog alltid tävlingsmänniska som man är.

Nåja vi blev tilldelade ruta 3.Vi gick dit o väntade i kö en stund.

När det var vår tur så klv jag fram med darriga ben.

Ruta 3: Fotgående en bit.Ställa upp o få en markering.Domaren sa mitt startnr när jag fick skicka.Det var svårt första gången.Spike lyfte rumpan typ 2cm o tänkte till nä det var inte matte som sa något så jag sätter ner rumpan igen.

Jag kommenderat ut honom o han flyger fram ta apporten o vänder rakt in.

Därefter la de ut ett linjetag på samma ställe.

Jag ställer upp o ska rikta in honom men kommer på att skit det ska komma skott först.Så jag rättar upp mig ,skott kommer o jag skickar.Klockrent rakt ut in med dummien.

Summa poäng 19

Ruta 4: Vatten apportering.Vi går fot fram till ett berg där vi ställer upp.Det är ca 5-6 meter till vattenkanten.

Domaren knackar mig på axeln när jag ska skicka.

Spike sitter fint o väntar på kommando.Han simmar iväg i ett vatten fullt med näckrosor o annat skräp.Han var som en bulldozer i vattnet.

När han är på väg tillbaka så säger domaren att var beredd nu så han inte släpper för han är nog väldigt trött när han kommer i land.

Jag avvaktar men tänker att lita på grabben för han kan det här.

Han springer raka vägen upp till mig o ställer sig framför....

Summa poäng 20

Ruta 1: Vi går fot som tidigare.En markering i högt gräs.Han springer ut o missar dummien med typ 2 m får upp den i näsan o vänder om.Kommer rakt in med den.

Summa poäng 19

Ruta 2: vi går fot in på en fotbollsplan där vi får en markering så han ska springa över planen,över ett litet dike o in i skogen där dummien landat.Han tar upp o levererar rakt in.

Summa poäng 18

Ruta 3:Även här var det en markering i högt gräs.Ganska lång så jag såg honom inte mer än svanstippen.

Han springer ut stannar upp det tar någon sek innan han tar upp vänder om o kommer in.Överlycklig över min duktiga grabb.

Summa poäng 0

Totalt denna dagen blev det 76 med en nolla.Det kan jag inte vara annat än lycklig över.

Jag frågade domaren på ruta 3 vad som hänt.Han hade komit fram till dummien stannat upp o luktat lite runt dummien innan han tog upp den.Domaren sa att det var många hanar som kissat där....  

Inte så konstigt att han tänkte till innan han tog upp den men han valde ju rätt o kom inte in tom.

Jag är så nöjd med min vän.

Roligt var oxå att hans halvsyster Emmi blev 2:a i nbk o mamma Alice vann ekl.

En fantastiskt rolig dag o välorganiserad.

Tack alla inblandade o tack Ewa Winberg för det fina visselpipsnöret.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne Liljeblad - 28 januari 2014 09:30

Ja vi är ihärdiga.Jag längtar till våren o värmen.Nu är det kallt o blåsigt men vi kör på ändå. Vi har gjort en hel del härliga promenade bla med Lena och förra grannen Maria o Olle och alla hundar.Härligt att se att alla funkar så bra o har så rol...

Av Yvonne Liljeblad - 16 januari 2014 21:32


  Vem vinner???? Tungviktaren Askrikes Spike eller Stallets Diva??? ...

Av Yvonne Liljeblad - 13 november 2013 21:45

Ja det är väl vad man borde och jag har gjort slag i saken. Nu är det inhandlat ett halvårskort på House of Zen i Sörping. Jag har provat på tre olika pass och skit vad ont jag har i benen, men det är bara att ta tjuren vid hornen o kämpa på. ...

Av Yvonne Liljeblad - 27 oktober 2013 21:30


Ja så såg vår träningshelg ut....... I lördags träffades vi i Klinga.Planen blev att köra walk up fast vi gick på led istället för linje. Mycket fotgående blev det o störningsmarkeringar flög runt omkring oss.Visa fick vi förare hämta o visa hämt...

Av Yvonne Liljeblad - 20 oktober 2013 21:15

Tyvärr är kursen slut i apportering. 5 söndagar har vi gått kurs hos A-C Bengtsson.....så himla kul o massor har jag lärt mig. Bla har jag fått träna på att markera själv.Hm ja det är inte alltid så lätt men med träning så lär man sig. I helgen...

Ovido - Quiz & Flashcards