Direktlänk till inlägg 27 oktober 2013

Ena dagen ner o nästa upp

Av Yvonne Liljeblad - 27 oktober 2013 21:30

Ja så såg vår träningshelg ut.......

I lördags träffades vi i Klinga.Planen blev att köra walk up fast vi gick på led istället för linje.

Mycket fotgående blev det o störningsmarkeringar flög runt omkring oss.Visa fick vi förare hämta o visa hämtade kastaren själv.

Jag kan säga att Spike hade lämnat kvar hjärnan hemma.....ojoj lät i rumpan var han.Knallade på några nör det inte ens var hans tur.

Pep o gnällde stundtals.

Nåja visa gjorde han riktigt bra.Det är ju på träning sånt ska hända så för den skull gör det inget.

Det var iallafall kul o träffa de andra i gänget.... som man brukar säga *vi hade iallafall tur med vädret*

Det är roligt o se framgångarna för de andra.De var jätteduktiga.

Söndag morgon...husse går promenad medans jag tar en tur med snabeldraken..inte kul men ett måste.

Vi lunch när Lena vaknat tog vi med några dummiesar o gick upp i skogen.

Planen idag var promenad,tryffelätning o ev någon träning om vi hade lust o inspiration.

Ojoj den kom som en blixt från klar himmel (eller mulen himmel)

Vi hade inte gått långt förrän vi var lite klantiga o tappade 7 dummiesar på vägen.Millie såg det o passade på att ta med en in för hon tyckte det räckte med 2 linjetag var.....vi kan ju det här sa hon   

Alla tog sina linjer på ett föredömligt sätt.Så duktiga var de.

Sen gick vi en liten bit till där det är lite eländig terräng på ett igenväxt kallhygge. här fick  de var sin markering ,sedan ett linjetag på vägen som vi ställt ut innan o sedan ett linjetag sär markering landat.

Jag tycker de skötte sig bra.

Promenaden fortsatte till ytterliga ett ställe där de fick varsitt linjetag.De såg när dummiesarna las ut.

Det är ju så bra att traggla dessa förbaskade linjetag.

En liknande övning till blev det längre fram.

Vi avslutade träningen med några markeringar.Kastaren stod uppe på ett berg.Första markeringen hamnade framför berget,nästa på en platå uppe på berget o den sista ännu längre ut.De skulle ta sig över platsen där de första landat.....mycket bra jobb av alla tre.

Idag går jag hem med en härlig känsla o en Spike som jag kände igen.

Himla tur att han tog med hjärnan denna gången.  

Lånad bild av Lena.

Det är bra att planera sina träningar som många säger men ibland är det kul o blir bra att bara köra det som faller in precis nu o då.

Vi disskuterar naturligtvis igenom övningen så att den ska bli bra.

Tack Lena för en härlig promenad.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne Liljeblad - 28 januari 2014 09:30

Ja vi är ihärdiga.Jag längtar till våren o värmen.Nu är det kallt o blåsigt men vi kör på ändå. Vi har gjort en hel del härliga promenade bla med Lena och förra grannen Maria o Olle och alla hundar.Härligt att se att alla funkar så bra o har så rol...

Av Yvonne Liljeblad - 16 januari 2014 21:32


  Vem vinner???? Tungviktaren Askrikes Spike eller Stallets Diva??? ...

Av Yvonne Liljeblad - 13 november 2013 21:45

Ja det är väl vad man borde och jag har gjort slag i saken. Nu är det inhandlat ett halvårskort på House of Zen i Sörping. Jag har provat på tre olika pass och skit vad ont jag har i benen, men det är bara att ta tjuren vid hornen o kämpa på. ...

Av Yvonne Liljeblad - 20 oktober 2013 21:15

Tyvärr är kursen slut i apportering. 5 söndagar har vi gått kurs hos A-C Bengtsson.....så himla kul o massor har jag lärt mig. Bla har jag fått träna på att markera själv.Hm ja det är inte alltid så lätt men med träning så lär man sig. I helgen...

Av Yvonne Liljeblad - 20 oktober 2013 18:45

Ja det var vad vi gjorde.I fredags ringde Sofia från flatteklubben och undrade om jag kunde starta Spike på WT på lördagen.De hade fått återbud så det fanns plats.Jiippii   Klart vi ville det.Det var ju sista chansen för i år. Lena skulle följa med...

Ovido - Quiz & Flashcards