Direktlänk till inlägg 31 augusti 2011

Jäkla paddor :(

Av Yvonne Liljeblad - 31 augusti 2011 21:45

Hej hopp!

Nu har Spike smakat på en padda   det var inte mysigt.Ibland hinner man inte med på vad de små liven gör.

Jag fick se att han höll på med något när vi var ute på kvällskissen.När jag fick se vad det var så sa jag usch o tog bort honom.

Han började dregla o det bara fradgade sig runt munnen.Jag var inne o googlade på farligheten med padda / hund.

Det visade sig att det var inte farligt.Han slutade efter en stund.

På morgonen efter låg det ett löv på ungefär samma ställe. Han kollade lite på avstånd o var väldigt försiktig så något kanske han lärde sig.Munkavel   på när det gäller grodor o paddor.

Idag har han varit med Roger i svampskogen.Oj vad kul han tycker det är att tulta runt i lingonriset.

Det blev mycket kantareller oxå   

Ikväll har vi varit på träningstävlings kurs   Det är så himla kul när man har en duktig kille som Spike.

Vi tränar med hjälp av lek sitt o stanna kvar / ligg / rutan o apportering.

Ikväll körde vi lite inkallning oxå.Ingela höll i halsbandet o jag sprang av planen en bra bit ifrån så han såg mig inte .Han blev lite osäker men när jag ropade igen  så kom han o vi lekte.

De andra avslutade med platsliggning och Spike o jag körde kontaktträning för att träna stadga hos de andra o kontakt för Spike med störning.Han är jätteduktig.

När vi fikade fick han leka med en berner senner valp.

Jag kan säga att när vi kom hem så flöt han ut som tallrik gröt i soffan   

Han var så trött.

I morgon ska jag till tandläkaren ,,usch o fy.Det gillar jag inte men det är ju ett måste.

I helgen blir det släktkalas i Kungshamn.Det ska bli roligt.

Det är en lång bilresa för oss o Spike men han gillar att åka bil och med många stopp så ska det nog gå bra.

Nu är det binge dags...kram alla

 
 
Sarah, Pippi o Wilda

Sarah, Pippi o Wilda

1 september 2011 20:15

Vad härligt att höra att det går bra med lilla sötnosen <3
Vi får höras någondag så vi kan ta en fika eller så, nu börjar det bli lite ordning på livet igen...
Kram

http://flattar.wordpress.com

Yvonne Liljeblad

2 september 2011 08:34

Klart vi ska ha en date :)
Skönt att du är på banan igen.
Idag åker vi till Kungshamn o kommer hem på söndag.
Vi kan väl höras i veckan
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne Liljeblad - 28 januari 2014 09:30

Ja vi är ihärdiga.Jag längtar till våren o värmen.Nu är det kallt o blåsigt men vi kör på ändå. Vi har gjort en hel del härliga promenade bla med Lena och förra grannen Maria o Olle och alla hundar.Härligt att se att alla funkar så bra o har så rol...

Av Yvonne Liljeblad - 16 januari 2014 21:32


  Vem vinner???? Tungviktaren Askrikes Spike eller Stallets Diva??? ...

Av Yvonne Liljeblad - 13 november 2013 21:45

Ja det är väl vad man borde och jag har gjort slag i saken. Nu är det inhandlat ett halvårskort på House of Zen i Sörping. Jag har provat på tre olika pass och skit vad ont jag har i benen, men det är bara att ta tjuren vid hornen o kämpa på. ...

Av Yvonne Liljeblad - 27 oktober 2013 21:30


Ja så såg vår träningshelg ut....... I lördags träffades vi i Klinga.Planen blev att köra walk up fast vi gick på led istället för linje. Mycket fotgående blev det o störningsmarkeringar flög runt omkring oss.Visa fick vi förare hämta o visa hämt...

Av Yvonne Liljeblad - 20 oktober 2013 21:15

Tyvärr är kursen slut i apportering. 5 söndagar har vi gått kurs hos A-C Bengtsson.....så himla kul o massor har jag lärt mig. Bla har jag fått träna på att markera själv.Hm ja det är inte alltid så lätt men med träning så lär man sig. I helgen...

Ovido - Quiz & Flashcards