Direktlänk till inlägg 3 juni 2012

Lydnadskurs

Av Yvonne Liljeblad - 3 juni 2012 21:45

Idag har vi varit på lydnadskurs igen.Det är så kul o underbart att äntligen hittat knappen på lillplutten som gör att han blir lite mer taggad.

Godis i munnen på matte funkar bra.Det är bara att se till att ha godis som funkar för matte.För typ hjärta o lever är ju inte så kul att stoppa i mun men köttbullar o falukorv funkar.

Idag gick det riktigt bra för det mesta.Vi körde mycket linförighet och en del läggande under gång.

Han är seg i läggandet men jag vill ha in rätt tanke så att han iallafall lägger sig o sen får vi ta snabbheten längre fram.

Vi körde även en del sitt i grupp o platsliggning.Det fungerar bra.

Han är lite dreglig när jag lämnar honom men det går nog över med tiden när han blir mer trygg och får mer självförtroende.

När vi skulle fika efter träningen så var han lite  jobbig.Han bara skulle lukta o   i tikarnas rumpor   så då hade vi några duster.Jag antar att det är bara att inte ge sig utan tala om att det inte är ok.  

Man blir ju inte så social när man ska jaga bort honom därifrån.

Sen blev det Mästarnas mästare.Jäkla skit att Pernilla inte gick till final.Det hade varit kul o hon är så stark o duktig i det mesta.

Nu är det dags att vila upp sig inför en ny arbetsvecka så ha det så bra så länge.

 
 
Ingen bild

Ingela

4 juni 2012 16:14

Härlig läsning! Så kul att han gick så bra i går kväll!!!! Kram

Yvonne Liljeblad

5 juni 2012 19:30

Hej
Ja det är så kul o mycket är din förtjänst.
jag är så glad att jag lärt känna dig.
Tack snälla för all hjälp o goda råd.
Man får tacka för att du står ut med mig snurrfia :)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne Liljeblad - 28 januari 2014 09:30

Ja vi är ihärdiga.Jag längtar till våren o värmen.Nu är det kallt o blåsigt men vi kör på ändå. Vi har gjort en hel del härliga promenade bla med Lena och förra grannen Maria o Olle och alla hundar.Härligt att se att alla funkar så bra o har så rol...

Av Yvonne Liljeblad - 16 januari 2014 21:32


  Vem vinner???? Tungviktaren Askrikes Spike eller Stallets Diva??? ...

Av Yvonne Liljeblad - 13 november 2013 21:45

Ja det är väl vad man borde och jag har gjort slag i saken. Nu är det inhandlat ett halvårskort på House of Zen i Sörping. Jag har provat på tre olika pass och skit vad ont jag har i benen, men det är bara att ta tjuren vid hornen o kämpa på. ...

Av Yvonne Liljeblad - 27 oktober 2013 21:30


Ja så såg vår träningshelg ut....... I lördags träffades vi i Klinga.Planen blev att köra walk up fast vi gick på led istället för linje. Mycket fotgående blev det o störningsmarkeringar flög runt omkring oss.Visa fick vi förare hämta o visa hämt...

Av Yvonne Liljeblad - 20 oktober 2013 21:15

Tyvärr är kursen slut i apportering. 5 söndagar har vi gått kurs hos A-C Bengtsson.....så himla kul o massor har jag lärt mig. Bla har jag fått träna på att markera själv.Hm ja det är inte alltid så lätt men med träning så lär man sig. I helgen...

Ovido - Quiz & Flashcards