Direktlänk till inlägg 20 augusti 2012

Sommaren är kort

Av Yvonne Liljeblad - 20 augusti 2012 21:15

Nu är snart denna sommaren över.Det är bara att passa på o njuta de sista sommardagarna.Jag gör det för jag är ingen vintermänniska.

Visst kan det vara vackert på vintern men så mörkt och man kan ju inte tröna apportering ute iallafall på kvällarna.

Nu är man tillbaka på jobbet med allt vad det innebär.

Spike o jag försöker träna så mycket apportering det bara går.Han är duktig o framförallt tycker han det är kul och det är ju det viktigaste.

Jag letar efter någon kurs i apportering för det vill jag gå nuuuu. Är det någon som har något tips.

Vi har ju gått en kurs i Limmerhult hos Calle o Cinna.Det var så himla kul men tar ju slut alldeles för fort.

Jag lärde mig massor och försöker lära Spike nu   det är inte alltid så lätt , men jag är mycket nöjd med grabben.

Vi har varit o hälsat på kompisarna på deras föräldrars fina ställe i Djupvik.Oj det var en lisa för själen att vara där.

Så fint ställe som låg alldeles nere vid vattnet.Tack snälla för att vi fick komma.

När jag inte tränar hund eller jobbar så går mycket tid till att sticka små tröjor till lilla Nellie.Det är så kul.

Nu är det snart dags  att nanna kudden. Kom på en sak till.

Är det någon som vet hur man lär sin hund att den inte är en räv   

Det är så att det är några hemma i Gårdeby som haft grillparty o fått mat över har slängt ut det i skogen till rävarna o övriga djur (inte Spike).

Han tror att det är till honom så ibland när vi är ute o går drar han iväg o kommer tillbaka mätt o glad o slickar sig om munnen. Han är så liten när han kommer tillbaka för han vet ju att han gjort något han inte får men det är det värt   

Nåja maten är väl snart slut.

Kram alla där ute

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne Liljeblad - 28 januari 2014 09:30

Ja vi är ihärdiga.Jag längtar till våren o värmen.Nu är det kallt o blåsigt men vi kör på ändå. Vi har gjort en hel del härliga promenade bla med Lena och förra grannen Maria o Olle och alla hundar.Härligt att se att alla funkar så bra o har så rol...

Av Yvonne Liljeblad - 16 januari 2014 21:32


  Vem vinner???? Tungviktaren Askrikes Spike eller Stallets Diva??? ...

Av Yvonne Liljeblad - 13 november 2013 21:45

Ja det är väl vad man borde och jag har gjort slag i saken. Nu är det inhandlat ett halvårskort på House of Zen i Sörping. Jag har provat på tre olika pass och skit vad ont jag har i benen, men det är bara att ta tjuren vid hornen o kämpa på. ...

Av Yvonne Liljeblad - 27 oktober 2013 21:30


Ja så såg vår träningshelg ut....... I lördags träffades vi i Klinga.Planen blev att köra walk up fast vi gick på led istället för linje. Mycket fotgående blev det o störningsmarkeringar flög runt omkring oss.Visa fick vi förare hämta o visa hämt...

Av Yvonne Liljeblad - 20 oktober 2013 21:15

Tyvärr är kursen slut i apportering. 5 söndagar har vi gått kurs hos A-C Bengtsson.....så himla kul o massor har jag lärt mig. Bla har jag fått träna på att markera själv.Hm ja det är inte alltid så lätt men med träning så lär man sig. I helgen...

Ovido - Quiz & Flashcards