Direktlänk till inlägg 22 augusti 2012

Apporteringsträning

Av Yvonne Liljeblad - 22 augusti 2012 20:46

Idag gick det i 190 på em.Hem från jobbet där en underbar man står o väntar med en stekt tjock grillkorv med bröd i högsta hugg.Han gör allt för att jag ska må bra min lille gubbe.

Sen var det dags att hoppa i hundkläderna.In i bilen o styra kossan (inte långt) ca 1km för att träna med vännerna Lena o Anneli.

Vi skulle träna apportering på ett fält.Det är något som vi inte gjort så mycket.Spike har varit med på jobbet passiv hela dan så det var mycket spring i benen.

Det märktes på första markeringen för då glömde han att stanna o plocka upp dummyn.Han sprang förbi o sprang mest runt .Efter en  stund kopplade han på näsan.

Vi körde tre markeringar o de två sista gick bättre än den första.Sen skickade jag honom på ett dolt linjetag o det var svårt,Jag tycker han är så himla duktig på linjetag men det här var svårt.Jag fickflytta närmare ett par gånger o till slut så sprang han ända ut och snabbt in till mig .....lille prinsen.

sedan körde Lena o Anneli sina hundar.

Ebba har ju lite mer erfarenhet vad gäller apportering.Hon var så duktig när matte gör vad hon ska   

Lille Theo är ju ett yrväder men oj vad jag är imponerad.Han är så duktig o stabil.Tjong ut o hämta apporten o direkt in till matte .Så bra jobbat Anneli.

Sen körde Anneli några markeringar med martin o det var ju inga problem.


Sen var det dags för en andra omgång.Då blev det en dubbelmarkering o sen ett dolt linjetag.Jag är så stolt över min prins för det klarade han galant.

Sen blev det ju så klart en del babbel om allt o inget.

Tack tjejer för all hjälp jag får o alla tips.Jag är faktiskt ganska stolt över mig själv oxå för nu har jag en härlig hund som älskar att springa ut o hämta tygpåsar o sen snabbt komma in till mig med dom.

Nu blir det en stund framför dumburken o sen sova för imorgon ska här städas o sen i helgen kommer barnen o lilla Nellie.

Puss o kram

 
 
Annelie

Annelie

22 augusti 2012 21:19

Tack själv för ida, vilket härligt pass, jag tror att både vi och hundarna uppskattade ett helt nytt ställe och premiär för våra "små" grabbar som dom skötte med MVG! Tänk vad vi lär dom Yvonne! KRAM

http://harpo-labradoren.se

Yvonne Liljeblad

23 augusti 2012 10:23

Ja vi ska verkligen vara nöjda med guldgossarna.
Kram tebax

 
sellwins skönhetsblogg

sellwins skönhetsblogg

22 augusti 2012 21:40

Bloglovinbyte? Säg till när du lagt till mig så lägger jag till dig!:)

http://www.sellwin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne Liljeblad - 28 januari 2014 09:30

Ja vi är ihärdiga.Jag längtar till våren o värmen.Nu är det kallt o blåsigt men vi kör på ändå. Vi har gjort en hel del härliga promenade bla med Lena och förra grannen Maria o Olle och alla hundar.Härligt att se att alla funkar så bra o har så rol...

Av Yvonne Liljeblad - 16 januari 2014 21:32


  Vem vinner???? Tungviktaren Askrikes Spike eller Stallets Diva??? ...

Av Yvonne Liljeblad - 13 november 2013 21:45

Ja det är väl vad man borde och jag har gjort slag i saken. Nu är det inhandlat ett halvårskort på House of Zen i Sörping. Jag har provat på tre olika pass och skit vad ont jag har i benen, men det är bara att ta tjuren vid hornen o kämpa på. ...

Av Yvonne Liljeblad - 27 oktober 2013 21:30


Ja så såg vår träningshelg ut....... I lördags träffades vi i Klinga.Planen blev att köra walk up fast vi gick på led istället för linje. Mycket fotgående blev det o störningsmarkeringar flög runt omkring oss.Visa fick vi förare hämta o visa hämt...

Av Yvonne Liljeblad - 20 oktober 2013 21:15

Tyvärr är kursen slut i apportering. 5 söndagar har vi gått kurs hos A-C Bengtsson.....så himla kul o massor har jag lärt mig. Bla har jag fått träna på att markera själv.Hm ja det är inte alltid så lätt men med träning så lär man sig. I helgen...

Ovido - Quiz & Flashcards