Alla inlägg den 3 maj 2012

Av Yvonne Liljeblad - 3 maj 2012 20:15

Ojoj vad är det som händer.Jag har inte bloggat på över en månad.Jo nu ska jag ge er alla anledningar.

En del dåliga en del bra 

Jag sitter vid datorn hela dagarna på jobbet så jag orkar inte på kvällarna 

En annan kanske dålig men det är så jag känner.Undrar om någon läser.Dåligt med kommentarer men ´å andra

sidan så är jag själv dålig på att skriva kommentarer på andras bloggar.Jag följer massor med bloggar ska ni veta.

Nog om det.

Vad har hänt:

Träning i apportering fortsätter i Limmerhult och det är så kul.Det är bara det att Spike är lite osäker ibland och vågar inte ta för sig.

Jag har även varit med o tränat med ett gäng från stan.Såå gulliga o trevliga som man får mycket bra idéer av.

Tack för det tjejer.

I lydnaden hos Ingela är samma sak.Det är så kul men Spike blir osäker där oxå.

Det måste bero på mig att jag är för auktoritär och han är så mjuk.

Nåja nu ska här lekas så han förstår att det är ok att rusa runt ibland o stimma.

Vi tränar avlämningar inne i köket.Vi har även börjat träna närsöksignal ute i trädgården.Han är lite osäker på vad jag menar men vi kämpar på så ska det nog ordna sig.

1:a maj helgen så kom Linda o hundarna så vi tog en tretimmars promenad ner till Lindängen.Det är så ljuvligt där .

Vi satt i solen o fikade det var så mysigt.Spike var lite intresserad av något som var utanför staketet.

jag kan tänka mig att det var mat som var utlagd till viltsvinen.Hmm den ska man nog inte ta.

Han borde varit mätt för när vi gick genom skogen där grannbonden har en kalv som smitit så var det ju ett helt middagsbord uppdukat efter kalven.Det är så vidrigt.Jag vet inte hur jag ska få honom sluta äta allt.Jag har försökt läsa lagen för honom  men det räcker inte alltid.

På söndag flyger vi till Kreta en vecka.Det ska bli så härligt.

Ni får ha det så hörs vi snart :) igen.

Ovido - Quiz & Flashcards