Direktlänk till inlägg 20 oktober 2011

Promenad i folkparken

Av Yvonne Liljeblad - 20 oktober 2011 22:00

Idag har Linda o jag träffats i folkparken för att träna lite blandat.

Det regnade ju så klart men vad gör det i sällskap med Linda o Drömma   

Vi tränade bla  att gå fint i koppel.Fint o fint det är det olika meningar med vad man menar.

Jag vill att Spike ska gå fritt men ändå inte dra utan att min arm kan hänga intill kroppen.Han tycker att gå fint är när man är så långt fram som möjligt   

Jag hade med mig hans kvällsmat så det funkade ganska bra till slut.Jag klickade o matade så fort han var vid sidan o tittade på mig.

Dessutom blev det mycket annan träning med bla människor som motionerar   

barn som leker   människor med paraply kan vara så otäcka och för att inte tala om containrar som både matte o Linda var tvungen o kolla i så de inte var för fulla.De smällde med locket oxå   

Matte fick världens tokryck hon tyckte att vi skulle prova på att åka tåg i lekparken....hihi det var kul.

Båda hundarna var duktiga måste jag säga.Linda var oxå duktig för hon blev inte rädd för något   

När vi kom tillbaka till bilen och Drömma hoppat in i värmen så började Spike morra o resa ragg.Fy fan matte det är ett gäng andra hundar där borta i vår park   kan man ringa larmcentralen om det.Nej tyckte matte o Linda vi går dit istället.Det gjorde vi och han skötte sig bra.Han slutade ganska snart med sitt morr när han såg att det inte var några bestar.

Nu är vi trötta båda två så vi hörs snart igen och du Linda vi längtar tills nästa vecka.

Först nu i helgen ska vi ha besök.....det ska bli skitkul

Detta är Lina min vän från Jönköping som kommer hit HELA helgen...gud vad roligt.

Hon har med sin lille o då menar jag lille   

Hon har oxå med sig sin lilla Märta och hon är faktiskt lite mindre (än Alfred iallafall)

Hon är lite mer galen.Spike kommer nog att vara trött på söndag kväll men nöjd såklart för att han fått umgås med sina gulliga kompisar.

 
 
Linda

Linda

23 oktober 2011 21:29

Hoppas du haft en härlig helg!
Vi var i skogen och självklart hittade Drömma lite vatten :o
http://www.youtube.com/watch?v=WKpyGRmGhzg

http://blogg.passagen.se/liri

Yvonne Liljeblad

24 oktober 2011 18:59

Det har varit en fantastisk helg.
Jag tyckte du sa vatten,,,det ser mest ut som olja/lera.
Jag förstår att det blev dusch hihi
Nu är det snart tisd :)
Kram

 
Ingela

Ingela

26 oktober 2011 23:28

Vad härligt ni haft det med era huliganer!!! Kul med samma ålder på djuren! Kram

http://www.ostanvindens.se

Yvonne Liljeblad

31 oktober 2011 10:57

Ja framförallt är det nyttigt att ibland bara få träna ihop eller gå en promenad och inte få busa.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne Liljeblad - 28 januari 2014 09:30

Ja vi är ihärdiga.Jag längtar till våren o värmen.Nu är det kallt o blåsigt men vi kör på ändå. Vi har gjort en hel del härliga promenade bla med Lena och förra grannen Maria o Olle och alla hundar.Härligt att se att alla funkar så bra o har så rol...

Av Yvonne Liljeblad - 16 januari 2014 21:32


  Vem vinner???? Tungviktaren Askrikes Spike eller Stallets Diva??? ...

Av Yvonne Liljeblad - 13 november 2013 21:45

Ja det är väl vad man borde och jag har gjort slag i saken. Nu är det inhandlat ett halvårskort på House of Zen i Sörping. Jag har provat på tre olika pass och skit vad ont jag har i benen, men det är bara att ta tjuren vid hornen o kämpa på. ...

Av Yvonne Liljeblad - 27 oktober 2013 21:30


Ja så såg vår träningshelg ut....... I lördags träffades vi i Klinga.Planen blev att köra walk up fast vi gick på led istället för linje. Mycket fotgående blev det o störningsmarkeringar flög runt omkring oss.Visa fick vi förare hämta o visa hämt...

Av Yvonne Liljeblad - 20 oktober 2013 21:15

Tyvärr är kursen slut i apportering. 5 söndagar har vi gått kurs hos A-C Bengtsson.....så himla kul o massor har jag lärt mig. Bla har jag fått träna på att markera själv.Hm ja det är inte alltid så lätt men med träning så lär man sig. I helgen...

Ovido - Quiz & Flashcards