Direktlänk till inlägg 20 maj 2012

Kurs avslut

Av Yvonne Liljeblad - 20 maj 2012 20:00

Nu är en till kurs hos Ingela avklarad,Det är jätteroligt att träffas o framför allt får man så mycket bra tips på hur man ska komma vidare.

Det är ju bara att prova allt tills man hittar det som passar en själv o framför allt hunden.

Spike håller sig lite för långt bak så nu ska vi prova belöningar framför.

Godis i en snusdosa kanske kan funka.

På fredag är det dags för nästa lydnadstävling på bruksa det ska bli kul.Vi ska ha möte månd kväll för att gå igenom det sista så allt funkar lika bra som sist.

Vad händer mer ?? Hm jo vi tränar vidare i apporteringen men det känns som att jag inte får forsera för just nu är han i en 1-års kris  Ibland lyssnar han o ibland inte.

Det är väl bara att hänga på o inte ge sig så ska väl det ordna sig.

Anneli o jag ( o hundarna så klart) var i Limmerhult på WT.Det var kul att se o lärorikt.

Eftersom jag inte hållt på med apportering så är det mycket att lära.

Många duktiga hundar var det.Våra slynglar var duktiga oxå .Det var bara passivitet hela dagen så efter tävlingarna så gick vi ner till sjön så de fick rusa av sig o bada.

Spike fick prova på en vattenapportering och det gick riktigt bra.

Här kommer några lånade bilder av mästerfotografen Anneli

 

   

Tack Anneli för en härlig dag.






 
 
Linda

Linda

22 maj 2012 20:35

Snusdosor är bra belöningsburkar... Brorsan har just samlat ihop FEM åt mig, måste ju ha ett par i reserv.. De funkar ju bra både att kasta och att ha som liggande extern belöning eller punktbelöning :)

http://blogg.passagen.se/liri

Yvonne Liljeblad

24 maj 2012 15:33

Ja jag håller med dig.
Jag ska prova o se om det funkar bättre än leksak.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne Liljeblad - 28 januari 2014 09:30

Ja vi är ihärdiga.Jag längtar till våren o värmen.Nu är det kallt o blåsigt men vi kör på ändå. Vi har gjort en hel del härliga promenade bla med Lena och förra grannen Maria o Olle och alla hundar.Härligt att se att alla funkar så bra o har så rol...

Av Yvonne Liljeblad - 16 januari 2014 21:32


  Vem vinner???? Tungviktaren Askrikes Spike eller Stallets Diva??? ...

Av Yvonne Liljeblad - 13 november 2013 21:45

Ja det är väl vad man borde och jag har gjort slag i saken. Nu är det inhandlat ett halvårskort på House of Zen i Sörping. Jag har provat på tre olika pass och skit vad ont jag har i benen, men det är bara att ta tjuren vid hornen o kämpa på. ...

Av Yvonne Liljeblad - 27 oktober 2013 21:30


Ja så såg vår träningshelg ut....... I lördags träffades vi i Klinga.Planen blev att köra walk up fast vi gick på led istället för linje. Mycket fotgående blev det o störningsmarkeringar flög runt omkring oss.Visa fick vi förare hämta o visa hämt...

Av Yvonne Liljeblad - 20 oktober 2013 21:15

Tyvärr är kursen slut i apportering. 5 söndagar har vi gått kurs hos A-C Bengtsson.....så himla kul o massor har jag lärt mig. Bla har jag fått träna på att markera själv.Hm ja det är inte alltid så lätt men med träning så lär man sig. I helgen...

Ovido - Quiz & Flashcards