Direktlänk till inlägg 24 maj 2012

Äntligen Fredag

Av Yvonne Liljeblad - 24 maj 2012 22:30

Ja nu har äntligen veckans bästa dag kommit *fredag* jag bara älskar den.

Dessutom ska vi ha lydnadstävlingar på klubben.Så kul.

Lycka till alla i Team Ingela.

Veckan som gått har det mest varit jobbaktiviteter.Det måste ju vara så ibland.Jag har varit ute på kundbesök.

Det är så kul att komma ut i verkligheten och träffa alla dessa trevliga verkstadskillar (o tjejer fast de är inte många)

Ikväll har jag varit med apporteringsgänget o tränat.Jag fick visat lite nya övningar för mig som var kul.

Spike skötte sig mycket bra.Farten kan vara bättre men det räknar jag med att det kommer vad det lider.

Han springer glatt ut - greppar (om än ibland lite slarvigt) galopperar in (för det mesta)

Vi tränade mest på linjetag , men även en del markeringar.

De som kommit betydligt längre än vi höll till på ett fält intill o använde apportkastare så det small till någon gång.

Det var inga bekymmer.

Linda som vi fick vara hos hade sina två söta barn ute så de agerade som störning.Eftersom Spike tycker att barn är konstiga otäcka små saker så vart det bra träning för honom.

Vid ett tillfäller skällde han på dom men jag gjorde som jag blivit rekommenderad (lydig som jag är).Jag bara tog tag i halsbandet tyst o flyttade honom bakom mig.

Efter träningen tog vi en kopp kaffe o tjattrade.Ja ni kan ju själva tänka er 5 kärringar runt ett bord.Man kan tro att ingen pratat med någon på minst 1vecka.Men kul är det  

Nu är det väl dags att sova för att orka med morgondagen.

Än en gång Lycka till på tävlingarna och Lycka till Loreen.

Vi ses imorgon /Kram 

 
 
Ingen bild

Ingela

25 maj 2012 12:05

Vad roligt det går så bra med apporteringen!!!! Jag tror det är jättebra för hans självförtroende med och mattes!

Du är en sådan duktig förare, du ska bara ro mer på dig själv!
Stoor kram

Yvonne Liljeblad

25 maj 2012 14:12

Jo tack jag vet.Tack snälla för stödet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne Liljeblad - 28 januari 2014 09:30

Ja vi är ihärdiga.Jag längtar till våren o värmen.Nu är det kallt o blåsigt men vi kör på ändå. Vi har gjort en hel del härliga promenade bla med Lena och förra grannen Maria o Olle och alla hundar.Härligt att se att alla funkar så bra o har så rol...

Av Yvonne Liljeblad - 16 januari 2014 21:32


  Vem vinner???? Tungviktaren Askrikes Spike eller Stallets Diva??? ...

Av Yvonne Liljeblad - 13 november 2013 21:45

Ja det är väl vad man borde och jag har gjort slag i saken. Nu är det inhandlat ett halvårskort på House of Zen i Sörping. Jag har provat på tre olika pass och skit vad ont jag har i benen, men det är bara att ta tjuren vid hornen o kämpa på. ...

Av Yvonne Liljeblad - 27 oktober 2013 21:30


Ja så såg vår träningshelg ut....... I lördags träffades vi i Klinga.Planen blev att köra walk up fast vi gick på led istället för linje. Mycket fotgående blev det o störningsmarkeringar flög runt omkring oss.Visa fick vi förare hämta o visa hämt...

Av Yvonne Liljeblad - 20 oktober 2013 21:15

Tyvärr är kursen slut i apportering. 5 söndagar har vi gått kurs hos A-C Bengtsson.....så himla kul o massor har jag lärt mig. Bla har jag fått träna på att markera själv.Hm ja det är inte alltid så lätt men med träning så lär man sig. I helgen...

Ovido - Quiz & Flashcards