Direktlänk till inlägg 28 maj 2012

Sommar sommar

Av Yvonne Liljeblad - 28 maj 2012 22:15

Äntligen har sommaren kommit ja åtminstone för en stund.Det är ju så vackert ute nu så man blir alldeles lyrisk.

Tävlingen i fredags flöt på som den skulle.Vilka ekipage vi fick se  så himla duktiga.

Man kan inget annat än att gratulera er alla till era fina rundor.Ett stort grattis till er som tog Lp.

I lördags firade Roger o jag vår 1-åriga bröllopsdag (några dagar för tidigt eftersom det egentligen var den 28/5)

På dan var vi ute o plockade två stora buketter liljekonvaljer,Det är ju så fina blommor.

Vi var nere vid Lindängen så Spike fick bada vilket han gillar  han simmar med en jäkla fart medans kanadagäss o div andra fåglar kollar in honom.

I söndags blev det lite trädgårdsarbete ända fram tills det var dags att bege sig till Fyllingarum för lydnadskurs.

Jag är så nöjd med grabben idag.Han är lite svårmotiverad i linförigheten eller rättare sagt så har inte jag hittat den rätta belöningsmetoden.Men nu har Ingela gett mig flera tips o det ena känns jättebra.Han svarar bra på det.

I kväll har vi haft avslutning  på apporteringskursen i Limmerhult.Jag vill mer  

Ikväll körde vi markeringsövningar.Jag är så nöjd med Spike.Han har en annan attityd nu tycker jag.

Det vi måste jobba mycket med ör fotgåendet.Igår var ju söta Astrid med som precis börjat löpa.Spike tyckte hon luktade sååå gott.

Nu är det bara att träna på för att i framtiden starta i antingen WT eller B-prov.

Jag måste nog läsa mer om det vad det innebär o så.

Nu är det dags att  för man blir ju så himla trött av att gå på kurs .

Natti natti     

 
 
Sarah, Pippi o Wilda

Sarah, Pippi o Wilda

29 maj 2012 10:45

Hej, vännen <3 Länge sedan jag läste bloggar men nu försöker jag uppdatera mig lite :) Hoppas vi ses snart!

Kramar

http://flattar.wordpress.com

Yvonne Liljeblad

2 juni 2012 22:28

Hej
Ja det hoppas jag oxå.Det var ju jättelängesen.
Kram

 
Ingen bild

Ingela

30 maj 2012 07:35

Vad roligt det går så bra i app!!!! Det kommer göra stor nytta för han!

Och är glad för din skull att det går så bra!

Tävlingen tycker jag gick riktigt bra! Bra stämning och säger som du, vilka rundor!

Kram

Yvonne Liljeblad

2 juni 2012 22:27

Tack snälla för det.Ja man blir glad för alla framsteg.
Det viktigaste är ändå att han är glad o trevlig o det är han ju.
Kram

 
Linda

Linda

4 juni 2012 14:27

Tänk att det redan gått ett år! Grattis till Roger och Dig!

http://blogg.passagen.se/liri

Yvonne Liljeblad

5 juni 2012 19:32

Tack snälla.Tänk vad tiden går när man har roligt.
Kram (saknar dig)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne Liljeblad - 28 januari 2014 09:30

Ja vi är ihärdiga.Jag längtar till våren o värmen.Nu är det kallt o blåsigt men vi kör på ändå. Vi har gjort en hel del härliga promenade bla med Lena och förra grannen Maria o Olle och alla hundar.Härligt att se att alla funkar så bra o har så rol...

Av Yvonne Liljeblad - 16 januari 2014 21:32


  Vem vinner???? Tungviktaren Askrikes Spike eller Stallets Diva??? ...

Av Yvonne Liljeblad - 13 november 2013 21:45

Ja det är väl vad man borde och jag har gjort slag i saken. Nu är det inhandlat ett halvårskort på House of Zen i Sörping. Jag har provat på tre olika pass och skit vad ont jag har i benen, men det är bara att ta tjuren vid hornen o kämpa på. ...

Av Yvonne Liljeblad - 27 oktober 2013 21:30


Ja så såg vår träningshelg ut....... I lördags träffades vi i Klinga.Planen blev att köra walk up fast vi gick på led istället för linje. Mycket fotgående blev det o störningsmarkeringar flög runt omkring oss.Visa fick vi förare hämta o visa hämt...

Av Yvonne Liljeblad - 20 oktober 2013 21:15

Tyvärr är kursen slut i apportering. 5 söndagar har vi gått kurs hos A-C Bengtsson.....så himla kul o massor har jag lärt mig. Bla har jag fått träna på att markera själv.Hm ja det är inte alltid så lätt men med träning så lär man sig. I helgen...

Ovido - Quiz & Flashcards