Direktlänk till inlägg 6 november 2011

En lång härlig dag i skogen med härliga människor

Av Yvonne Liljeblad - 6 november 2011 17:30

Idag vaknade vårt hjärta tidigt som vanligt  kl 06.00.Usch o fy på dig lille sötnos.

Husse sov efter nattskift och Spike o jag gick upp o packade picknickkorgen.

Vi skulle på valpkurs i Linköping.

Vi började med att dela upp oss i två grupper.Vi hamnade i gruppen som skulle börja med viltspår.

Vi fick varsitt kort spår.Det var första gången för de flesta.Spike har provat på en gång och tyckte då att det var otäckt men löste spåret med hjälp av mig.

Denna gången gick han klockrent och bara älskar sin klöv.Han bar den stolt tillbaka för att visa de andra vilken skatt han hittat.....lille prinsen.

Sen grillade vi korv och drack kaffr....det var så mysigt.

Nu var det dags för apportering.Jäkla vad roligt det var.Vi fick först prova på med dummies.Per la ut en dummies och kvackade o sen skickade jag Spike.Han sprang rakt ut och kom in med fyndet   Sen var det dags att prova på and.

Det var så spännande.Jag tänkte att han kanske skulle tycka det var otäckt men nej han rusar ut o gör allt och då menar jag verkligen allt för att få med den in till mig.Den är tung matte men jag kämpar.

Han är ju inte så stor än men däremot fågeln var stor , tung o otymplig.

Min lille prins var så duktig.....jag blev så taggad.Jag vill mer.

Alla ni som tränar apportering hör av er hihi när jag skojar men jag tränar gärna för jäklar vad roligt det var.

Nu sover han söt efter en i hans ögon tror jag rolig dag.

Nu ska vi vila för imorgon är det dags för stadstur med Linda och hm Inez eller duracellen vet jag inte det återstår att se vem som är med.

Kram

 
 
Linda

Linda

7 november 2011 18:58

Det blev duracellen, men jag tyckte nog att hon duracellade ganska lite idag :o ja allt är ju relativt...
Just nu drog hon ut badrumsmattan och trodde hon skulle få ha den satt kampa med... *suck* eftersom hon gick så duktigt på promenaden så springer hon nu alla steg hon inte fick springa då! Fram och tillbaka hela tiden, men kalkonen i munnen :) Söt som en Dröm(ma)!

http://blogg.passagen.se/liri

Yvonne Liljeblad

8 november 2011 07:42

Hon var jätteduktig.Himla härligt att hanteringen gick så bra.Den fortsätter vi med.
Hon kanske tyckte att det var dags att städa badrummet :)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne Liljeblad - 28 januari 2014 09:30

Ja vi är ihärdiga.Jag längtar till våren o värmen.Nu är det kallt o blåsigt men vi kör på ändå. Vi har gjort en hel del härliga promenade bla med Lena och förra grannen Maria o Olle och alla hundar.Härligt att se att alla funkar så bra o har så rol...

Av Yvonne Liljeblad - 16 januari 2014 21:32


  Vem vinner???? Tungviktaren Askrikes Spike eller Stallets Diva??? ...

Av Yvonne Liljeblad - 13 november 2013 21:45

Ja det är väl vad man borde och jag har gjort slag i saken. Nu är det inhandlat ett halvårskort på House of Zen i Sörping. Jag har provat på tre olika pass och skit vad ont jag har i benen, men det är bara att ta tjuren vid hornen o kämpa på. ...

Av Yvonne Liljeblad - 27 oktober 2013 21:30


Ja så såg vår träningshelg ut....... I lördags träffades vi i Klinga.Planen blev att köra walk up fast vi gick på led istället för linje. Mycket fotgående blev det o störningsmarkeringar flög runt omkring oss.Visa fick vi förare hämta o visa hämt...

Av Yvonne Liljeblad - 20 oktober 2013 21:15

Tyvärr är kursen slut i apportering. 5 söndagar har vi gått kurs hos A-C Bengtsson.....så himla kul o massor har jag lärt mig. Bla har jag fått träna på att markera själv.Hm ja det är inte alltid så lätt men med träning så lär man sig. I helgen...

Ovido - Quiz & Flashcards