Direktlänk till inlägg 24 november 2011

Otäcka tankar

Av Yvonne Liljeblad - 24 november 2011 20:15

Vi har en tjej som kommer med leveranser till oss på jobbet.Hon är så gullig o trevlig.På något sätt känns det som att vi är jättenära vänner hon o jag.Det känns ju så med visa människor.

I måndags hörde jag på radion om en olycka på E4:an där en ung flicka i en liten lastbil kört in i en annan lastbil.

Jag sa på jobbet: Tänk om det är Karin.

Mina jobbarkompisar tyckte jag var lite galen för det är ju så många ute på vägarna.

Hon kom inte på några dagar och i dag så kom en annan åkare med grejerna.Jag frågade honom varför han kom med leveransen.

Han hade blivit blixtinkallad för det hade skett en olycka.Det var som jag befarade.Det var Karin och tyvärr så dog hon.

Kan någon tala om hur man kan säga att det finns en gud när sådant här händer.Det kan väl inte finnas någon anledning till att en ung människa på 22 år inte ska få leva vidare.

Jag tänker på hennes familj och jobbarkompisar.Hennes chef o jag har jobbat ihop i många år.Jag pratade med henne idag och fy vad dåligt alla mår.

Jag hoppas jag slipper tänka såna här tankar igen för det är så otäckt när det sker det man tänker.

Kram alla och var rädda om er

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne Liljeblad - 28 januari 2014 09:30

Ja vi är ihärdiga.Jag längtar till våren o värmen.Nu är det kallt o blåsigt men vi kör på ändå. Vi har gjort en hel del härliga promenade bla med Lena och förra grannen Maria o Olle och alla hundar.Härligt att se att alla funkar så bra o har så rol...

Av Yvonne Liljeblad - 16 januari 2014 21:32


  Vem vinner???? Tungviktaren Askrikes Spike eller Stallets Diva??? ...

Av Yvonne Liljeblad - 13 november 2013 21:45

Ja det är väl vad man borde och jag har gjort slag i saken. Nu är det inhandlat ett halvårskort på House of Zen i Sörping. Jag har provat på tre olika pass och skit vad ont jag har i benen, men det är bara att ta tjuren vid hornen o kämpa på. ...

Av Yvonne Liljeblad - 27 oktober 2013 21:30


Ja så såg vår träningshelg ut....... I lördags träffades vi i Klinga.Planen blev att köra walk up fast vi gick på led istället för linje. Mycket fotgående blev det o störningsmarkeringar flög runt omkring oss.Visa fick vi förare hämta o visa hämt...

Av Yvonne Liljeblad - 20 oktober 2013 21:15

Tyvärr är kursen slut i apportering. 5 söndagar har vi gått kurs hos A-C Bengtsson.....så himla kul o massor har jag lärt mig. Bla har jag fått träna på att markera själv.Hm ja det är inte alltid så lätt men med träning så lär man sig. I helgen...

Ovido - Quiz & Flashcards