Alla inlägg den 12 september 2011

Av Yvonne Liljeblad - 12 september 2011 19:00

Fredag kväll blev lugn.Lite besviken blev man ju när vi skulle grilla kycklingklubbor och de luktade skunk när vi öppnade paketet.

Jag ringde butiken vi köpt dem i o de var så trevliga och vi får ersättning nästa gång vi kommer dit men det är ändå inte kul när all annan mat ligger o frysen och vi har 2 mil till närmsta affär.

Nä nu är det färdiggnällt.Det funkar med korv oxå   

I lördags åkte vi till svampskogen med jobbarkompisen o hans familj inkl deras valp som är en kungspudel/border collie.Hon var gullig men kanske lite för kaxig för sin ålder.Det är något de får se upp med (fråga mig jag vet :(

Jag visade dottern hur man lägger ett korvspår till valpen och hur man gör en sökruta med godis.Hon kan ju behöva jobba med skallen ibland.

Vi hittade mängder av kantareller.Den familjen har aldrig sett ett fält av kantareller så det var kul.

De fick med sig 11 kg färdigrensade gullingar så de var nöjda.

Vi fick oxå mycket så nu går svamptorken för fullt.

I söndags var vi i Sörping och tränade lite nya miljöer och det var mycket folk o hästar och annat spännande.Vi gick en sväng o hade fika med så den intog vi i en park.Det var mysigt och Spike skötte sig bra.Han tyckte hästarna var lite otäcka.

Först skällde han till en gång på dem o sen satte han sig o iakttog dem....

När vi gjort stan så åkte vi till svärföräldrarna och fick en god middag.

På kvällen vart det lite trädgårdsskötsel.Hösten är ju på ingång så blommorna behövde sig en omgång.

Spike haltade lite när vi gick sista biten i stan.Vi gick inte långt så jag vet inte varför.Jag kände igenom tassar och ben men han ömmade inget.

Man blir ju så orolig....för lille plutten.

I dag har han varit med på jobbet och det sköter han galant.Han haltade inget på morgonen.På lunchen skulle jag gå en sväng med honom.Då haltade han inte de första 50 meterna men sen började det igen.Så det blev bara en kortis.

På kvällen var vi bara hemma i trädgården och han fick ett spår och vi tränade kontakt.

Nu blir det en lugn tisdag för honom oxå och på onsdag är det ju kurs igen   det gillar vi.Då blir det lugn träning så det är inga bekymmer.

På torsdag kommer Linda med hundarna oc hdet ska bli så kul.

Jag tror vi får köra mycket hjärngympa för dom då för jag vågar inte låta honom busa runt då som han gjorde sist de var här.Men det kan ju vara nyttigt oxå att det inte alltid blir bus så fort kompisarna kommer.

Nu får ni ha det gott så hörs vi

Ovido - Quiz & Flashcards