Direktlänk till inlägg 15 januari 2012

Promenad med härliga vänner

Av Yvonne Liljeblad - 15 januari 2012 18:45

idag har vi varit hos ann-charlothe bengtsson för att lära oss lite hur vi ska börja träna apportering.

gud så roligt det var o ann-charlothe är en himla trevlig person

vi började med ett linjetag (jag tror det heter så.det är ju mycket nya ord jag ska lära mig)

sen körde vi en markering och han skötte sig så bra.han tycker det är roligt o det gör ju jag med så det här ska vi fortsätta med.

sen kom 2 kompisar som skulle träna med ann-charlothe så då stod vi o tittade o tränade passivitet.

det tycker inte spike är lika roligt  han vill göra mer.

nu är det bara att fortsätta träna passivitet och lite enkla markeringar.

vi ska köra mycket träning i att komma in oxå.

tack snälla ann-charlothe för att vi fick vara med på detta roliga. 


i söndags hämtade spike o jag upp linda o drömma.vi åkte till himmelstalund för en promenad med träning.

först fick ungtupparna springa av sig och det kan jag säga att de gjorde,

drömma är ju så jäkla snabb så spike har inte en chans att hinna  upp henne *härliga drömma*

sen kom det ett hockeylag med typ 10-åringar.de skulle springa o värma upp precis där vi var.vi stod o tittade på dem för båda spike o drömma tycker att barn är lite läskiga.drömma skötte sig exemplariskt.spike morrade en liten kort stund o blev sen tyst  

sen gick vi en promenad då var båda två duktiga.vi gick upp till skytte tavlorna som har stora typ presenningar över sig.jag trodde spike skulle tycka de var läskiga men han brydde sig inte.

när vi kom tillbaka till bilen så tog linda fram lite rallylydnads skyltar som vi fick prova.

det märks att lydnaden har legat lite på hyllan.han skötte sig bra men det är svårt att få honom att sätta sig framför .han vill in till sidan hela tiden. 

när vi frös tillräckligt så åkte vi hem till linda och fikade mmm så gott.

*tack för fikat*

inez tyckte nog att spike skulle stanna i bilen för hon skällde ut honom så han vågade inte gå ifrån hallmattan.

när linda tagit in inez i ett annat rum så kom han in o då släppte vi in henne och det var lugnt.

inez satt med oss när vi fikade o drömma o spike la sig ner o sov.trötta efter dagens strapatser.

på kvällen tog maria , abbe ,spike o jag en koppelpromenad.båda bebisarna var så duktiga.

nu är det dags för en soft stund i soffan o sen sova inför en ny vecka.

sov gott!

 
 
Linda

Linda

18 januari 2012 15:19

Ja gud vad de sprang, Spike hängde på rätt bra tyckte jag, å Drömma var schysst å lät honom ha innerspår för att ha en chans :p
Jag tyckte ni var duktiga på rally, det är ju lite bökigt första gången.
kram

http://blogg.passagen.se/liri

Yvonne Liljeblad

18 januari 2012 15:26

Han blir snabbare o snabbare så hon får passa sig :)
Jo en gör så gött en kan som de säger

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne Liljeblad - 28 januari 2014 09:30

Ja vi är ihärdiga.Jag längtar till våren o värmen.Nu är det kallt o blåsigt men vi kör på ändå. Vi har gjort en hel del härliga promenade bla med Lena och förra grannen Maria o Olle och alla hundar.Härligt att se att alla funkar så bra o har så rol...

Av Yvonne Liljeblad - 16 januari 2014 21:32


  Vem vinner???? Tungviktaren Askrikes Spike eller Stallets Diva??? ...

Av Yvonne Liljeblad - 13 november 2013 21:45

Ja det är väl vad man borde och jag har gjort slag i saken. Nu är det inhandlat ett halvårskort på House of Zen i Sörping. Jag har provat på tre olika pass och skit vad ont jag har i benen, men det är bara att ta tjuren vid hornen o kämpa på. ...

Av Yvonne Liljeblad - 27 oktober 2013 21:30


Ja så såg vår träningshelg ut....... I lördags träffades vi i Klinga.Planen blev att köra walk up fast vi gick på led istället för linje. Mycket fotgående blev det o störningsmarkeringar flög runt omkring oss.Visa fick vi förare hämta o visa hämt...

Av Yvonne Liljeblad - 20 oktober 2013 21:15

Tyvärr är kursen slut i apportering. 5 söndagar har vi gått kurs hos A-C Bengtsson.....så himla kul o massor har jag lärt mig. Bla har jag fått träna på att markera själv.Hm ja det är inte alltid så lätt men med träning så lär man sig. I helgen...

Ovido - Quiz & Flashcards