Direktlänk till inlägg 15 september 2011

Skogsträff

Av Yvonne Liljeblad - 15 september 2011 21:00

I dag kom Linda ut till oss med sina godingar.Vi åkte upp till Klacktorp skogen för lite träning o mycket prat   

Vi började med en koppelpromenad.Hm Spike drar inte i koppel speciellt när vi går ensamma men när kompisarna är med så dras det   Det får vi jobba på.

Det är svårt tycker jag för ska man vänta in kontakten så kommer man ju ingenstans men det är bara att inte ge sig.

Sen blev det bus o spring i skogen för de 4 benta.Vi tvåbenta strosade runt o hittade några kantareller.Tur att Linda var med annars kanske vi fortfarande gått där.Jag är så jäkla dålig på att hitta i skogen.Tur att Roger köpt en gps.Nu ska jag bara lära mig den.

Innan vi gick promenaden la vi ut varsitt spår till bebisarna.Det gick ganska bra för Spike.Kanske att han har lite för bråttom men han tycker det är så kul o när näsan går på så kluckar det i magen ....härligt.

Det går bra för Drömma oxå men hon har lite för bråttom så det är nog så att hon måste stoppas lite för att lugna ner sig.

Man kan ju stanna i spåret o stryka dom lite på bröstet för att de ska lugna sig o sen fortsätta spåra.

De är ju så nya på det här båda Drömma o Spike så med träning ska det nog fungera.

Sen fika vi   gott med mackor som Linda hade med sig...tack för det.

Inez o Drömma fick ligga i bilen o vila under tiden.Spike band jag upp där vi satt och det är ju inte så kul tycker han men det är ett måste.

Passivitet behöver vi träna på och ska så göra på söndag när vi ska till bruksa och bara titta på agilitytävlingar.

Sen körde vi uppletande och Spike sprang ut men tog inte grejen.Det kanske var svårt att gå spår o sen uppletande samma kväll.Det är lätt att blanda ihop grejerna.

Linda tränade kantarellsök med Inez och jag tränade stadga genom att ställa en snusdosa med räkost framför Spike och han fick inte smaka förrän han satt vid sidan o tog kontakt med mig.Det gick jättebra för Spike men inte för Inez eftersom jag klickade och den stackarn satte sig när jag klickade för hon trodde det var för henne.

Sorry Linda nästa gång så väntar jag med klickern tills du är färdig   

När vi kom hem så masserade och stretchade jag Spike.Oj vad han tyckte det var skönt.Vi klippte klorna oxå o det gick jättebra   

Sen blev det lite hockey men jag tycker inte det är så kul efter olyckan med Stefan Liv.

Nu längtar jag till kudden så vi hörs imorgon.Förhoppningsvis med lite kort från ikväll.

 
 
Linda

Linda

16 september 2011 16:05

Roligt att det funkat bra med kloklippningen :)

http://blogg.passagen.se/liri

Yvonne Liljeblad

17 september 2011 21:01

ja det är skönt.....

 
Lina

Lina

19 september 2011 09:58

Tjenixen!
Använder du inte GPS'en i din iPhone?
Finns även en bra app som heter iReturn. Bra för vilsna i skgoen;)
Kul att det går bra med lillen!
Kram

http://www.ebbaoalfred.se

Yvonne Liljeblad

19 september 2011 12:32

Tjingeling
Nä jag är lite omodern så jag har inga speciella appar :)
Men jag har iallafall en iphone hihi det är modernt men fy f...n vilken skit.
Han är så gullig min lille plutt.
Nu ska Roger gå valpkurs för labbeklubben o det ska bli så kul.
Kram (saknar dig)

 
Thina

Thina

29 september 2011 09:13

Hej
Har varit frånvarande en tid o förstått att det hänt en del. Inte kul har ju själv drabbats nyligen. men nu tar vi nya tag o jobbar med dom små. Kul med en jaktlabbe. Ska bli kul att följa er framfart. Ha det toppen. Kram

http://hotnshamless.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne Liljeblad - 28 januari 2014 09:30

Ja vi är ihärdiga.Jag längtar till våren o värmen.Nu är det kallt o blåsigt men vi kör på ändå. Vi har gjort en hel del härliga promenade bla med Lena och förra grannen Maria o Olle och alla hundar.Härligt att se att alla funkar så bra o har så rol...

Av Yvonne Liljeblad - 16 januari 2014 21:32


  Vem vinner???? Tungviktaren Askrikes Spike eller Stallets Diva??? ...

Av Yvonne Liljeblad - 13 november 2013 21:45

Ja det är väl vad man borde och jag har gjort slag i saken. Nu är det inhandlat ett halvårskort på House of Zen i Sörping. Jag har provat på tre olika pass och skit vad ont jag har i benen, men det är bara att ta tjuren vid hornen o kämpa på. ...

Av Yvonne Liljeblad - 27 oktober 2013 21:30


Ja så såg vår träningshelg ut....... I lördags träffades vi i Klinga.Planen blev att köra walk up fast vi gick på led istället för linje. Mycket fotgående blev det o störningsmarkeringar flög runt omkring oss.Visa fick vi förare hämta o visa hämt...

Av Yvonne Liljeblad - 20 oktober 2013 21:15

Tyvärr är kursen slut i apportering. 5 söndagar har vi gått kurs hos A-C Bengtsson.....så himla kul o massor har jag lärt mig. Bla har jag fått träna på att markera själv.Hm ja det är inte alltid så lätt men med träning så lär man sig. I helgen...

Ovido - Quiz & Flashcards