Direktlänk till inlägg 12 mars 2012

Veckan som gått

Av Yvonne Liljeblad - 12 mars 2012 21:45

torsdag var det dags för möte med lydnadsgruppen inför 1:a tävlingen.

det gick bra.vi tror att allt är klart.det ska bli himla kul.

karro hade med sig lilla söta saga så det var svårt att slita blicken från henne  

när sen lördagen kom var det dags.vädret var ok,lite kallt men ingen snö eller regn.

tyvärr var det en del strykningar och en del som inte kom o inte hörde av sig.

det är dåligt .man kan ju ringa o meddela förhinder.

nåja de tävlande började dyka upp.allt flöt på som det skulle.

vi höll tiderna bra och snart var det dags för prisutdelning.de som placerade sig på pallen var nöjda med fina priser de fick.

jag får gratulera alla till fina rundor.grattis speciellt till tävlingens lydnadsekipage...ingela o viska  ni är så duktiga.

när det var städat o klart så fick vi paj och sallad som lena fixat.oj vad gott det var.tack för det lena.

eftermiddagen bjöd på en härlig promenad och efter det var vi hos grannen som städat förråden så vi fick en spjällsäng  nu när man ska bli farmor så är det ju bra att ha det när de kommer på besök.

söndagens aktivitet blev kurs i ringarum.

vi tränade på linförighet och läggande.jag är lite för otålig och vill att det ska gå fortare att lära  

det är bara att kämpa på o jag får så mycket bra tips av ingela.

sedan tränade vi en del stadga.det måste jag träna mycket.

när vi kom hem så tränade vi lite i köket på stadga men det är inte lätt att ligga ner ordentligt o stilla när matte har köttfärs ovanför ansiktet  men till slut så förstod han o skärpte till så o då kom belöningen.

sedan for vi iväg till borggård för att hämta en vagn som sonen o sambo köpt.

  Bilddet är inte billigt med vagnar idag.

nu ska de bara ha tag i en liggdel oxå sen är det bara att övningsköra  

ikväll har jag strukit lite och planterat om pelargonerna

 Engelsk pelargon

nu får vi hoppas de tar sig.det är några som ser lite ledsna ut o man har ju inte gröna fingrar precis.

jag har precis kollat på 30 grader i februari o de är helt galna.

nu är det till att sova så man orkar upp i morgon.

suss så gott



   

 
 
Ingen bild

Ingela

14 mars 2012 08:23

Ja vilken rolig och bra tävling det blev!" Och de fina priserna står du för, skitbra gjort!
Tack för dina ord. Jag är så nöjd med Viskas prestation med tanke på runt om oss!!

Spiken kommer bli kanon bara matte tar det lugnt haha!

Stor kram

Yvonne Liljeblad

14 mars 2012 10:54

Tack för det men varför ta det lugnt.Desto snabbare man är desto mer hinner man :)
Kram

 
Annelie

Annelie

15 mars 2012 09:33

Tyckte tävlingen flöt på mycket bra, snabbt och bra. stadga är inte lätt, vi ska börja lite smått nu när det ramlar dummiesar från himlen... Roligt att vi ska på samma kurs i Limmerhult!

http://harpo-labradoren.se

Yvonne Liljeblad

15 mars 2012 13:02

Kul att du skriver här hos mig.Jag blir så glad :)
Nä det är nog som du säger.Stadga och passivitet är nog både det tråkigaste och viktigaste att träna på.
Jag ser fram jättemycket mot kursen.Det ska bli så kul.
Förresten hittar du dit för då kanske vi kan sällskapa.
Kram så länge

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne Liljeblad - 28 januari 2014 09:30

Ja vi är ihärdiga.Jag längtar till våren o värmen.Nu är det kallt o blåsigt men vi kör på ändå. Vi har gjort en hel del härliga promenade bla med Lena och förra grannen Maria o Olle och alla hundar.Härligt att se att alla funkar så bra o har så rol...

Av Yvonne Liljeblad - 16 januari 2014 21:32


  Vem vinner???? Tungviktaren Askrikes Spike eller Stallets Diva??? ...

Av Yvonne Liljeblad - 13 november 2013 21:45

Ja det är väl vad man borde och jag har gjort slag i saken. Nu är det inhandlat ett halvårskort på House of Zen i Sörping. Jag har provat på tre olika pass och skit vad ont jag har i benen, men det är bara att ta tjuren vid hornen o kämpa på. ...

Av Yvonne Liljeblad - 27 oktober 2013 21:30


Ja så såg vår träningshelg ut....... I lördags träffades vi i Klinga.Planen blev att köra walk up fast vi gick på led istället för linje. Mycket fotgående blev det o störningsmarkeringar flög runt omkring oss.Visa fick vi förare hämta o visa hämt...

Av Yvonne Liljeblad - 20 oktober 2013 21:15

Tyvärr är kursen slut i apportering. 5 söndagar har vi gått kurs hos A-C Bengtsson.....så himla kul o massor har jag lärt mig. Bla har jag fått träna på att markera själv.Hm ja det är inte alltid så lätt men med träning så lär man sig. I helgen...

Ovido - Quiz & Flashcards