Direktlänk till inlägg 24 mars 2012

Underbar födelsedag

Av Yvonne Liljeblad - 24 mars 2012 22:15

Jaha då har man fyllt 29  tror jag iallafal.Det blev en underbar födelsedag.

Lördagsmorgon börjar med god frukost av mannen.Jag fick fina tulpaner som är min älsklingsblomma.

Jag fick en upplevelse oxå,biljetter och hotellvistelse till:

Dirty_Dancing

Vi ska till Chinateatern i Stockholm för att se denna.Det ska bli så kul o mysigt.

När frukosten var över så tog vi en underbar promenad på ett par timmar.Vi har hittat en ny väg i skogen i Gårdeby som är så skön att gå.

Fina blåsippsbackar var det:

En tur ner till Lindängen och sjön blev det så Spike fick hoppa i o simma vilket han tyckte var så kul.

På hemvägen träffade vi Lena , Anneli och Marie (tror jag hon hette) med alla hundar.De var och tränade apportering.

Vi gick hem o käka lite lunch och sen tog Spike o jag bilen och åkte ner för att få prova på fågel.

Lena stod en bit ifrån oss o kraxa o sen la ner kajan till att börja med och Spike fick springa o hämta den.

Han gjorde det så fint.Jag visste ju inte om han skulle våga ta fågel men inga problem.

Sen provade vi kråka o sen and och han gjorde vad han skulle om än lite slarvigt.

Han tar vingen så han måste göra ett omtag men det är bra för då vet vi vad vi måste träna på.

Här kommer några bilder från dagens övningar som snälla Anneli tagit.

           

Det var så himla kul.

Jag kan säga att Spike var så trött när vi kom hem.Alla de andra hundarna var oxå duktiga.Visa hundar tycker ju att det är otäckt med vilt så då får man lägga övningarna så det passar just den hunden.

Kul var det iallafall.

De ska träna på lördag igen och då tror jag att jag vet 2 som kommer  

När vi kom hem så kom Rogers flickor med blommor.Vi grillade och hade så mysigt.Mina grabbar firade förra helgen.

Nu är det sovdags för imorgon väntar jaktlydnads kurs    

 
 
Linda

Linda

12 april 2012 05:26

Åh har jag missat din födelsedag :(

Grattis i låååångt efterskott!

kram

http://blogg.passagen.se/liri

Yvonne Liljeblad

13 april 2012 10:25

Tack snälla för det.
Du har ju chansen nästa år för jag fyller ju då med :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne Liljeblad - 28 januari 2014 09:30

Ja vi är ihärdiga.Jag längtar till våren o värmen.Nu är det kallt o blåsigt men vi kör på ändå. Vi har gjort en hel del härliga promenade bla med Lena och förra grannen Maria o Olle och alla hundar.Härligt att se att alla funkar så bra o har så rol...

Av Yvonne Liljeblad - 16 januari 2014 21:32


  Vem vinner???? Tungviktaren Askrikes Spike eller Stallets Diva??? ...

Av Yvonne Liljeblad - 13 november 2013 21:45

Ja det är väl vad man borde och jag har gjort slag i saken. Nu är det inhandlat ett halvårskort på House of Zen i Sörping. Jag har provat på tre olika pass och skit vad ont jag har i benen, men det är bara att ta tjuren vid hornen o kämpa på. ...

Av Yvonne Liljeblad - 27 oktober 2013 21:30


Ja så såg vår träningshelg ut....... I lördags träffades vi i Klinga.Planen blev att köra walk up fast vi gick på led istället för linje. Mycket fotgående blev det o störningsmarkeringar flög runt omkring oss.Visa fick vi förare hämta o visa hämt...

Av Yvonne Liljeblad - 20 oktober 2013 21:15

Tyvärr är kursen slut i apportering. 5 söndagar har vi gått kurs hos A-C Bengtsson.....så himla kul o massor har jag lärt mig. Bla har jag fått träna på att markera själv.Hm ja det är inte alltid så lätt men med träning så lär man sig. I helgen...

Ovido - Quiz & Flashcards